Forums Western Europe Netherlands, The Mogelijke 'bug'?

This topic contains 18 replies, has 3 voice, and was last updated by Martijn W 2 years, 10 months ago
  • Martijn W

    Ik ervaar de afgelopen maanden geregeld dat ik een bepaald gebied bewerkt heb. Als ik een paar dagen/weken later dezelfde locatie in MapCreator opnieuw bekijk, merk ik geregeld dat een deel van de bewerkingen wel ‘goedgekeurd’ is en een deel van de bewerkingen teruggebracht is naar de ‘oude’ situatie. Hierdoor krijg je hele rare beelden te zien. Wegen lopen kriskras door elkaar of over elkaar. Als voorbeeld het kruispunt Fairoaksbaan en Bovendijk. Ik wilde de rotonde verwijderen, omdat deze niet meer bestaat.

    • This topic was modified 4 years, 6 months ago by Martijn W. Reason: spelfout
    Martijn W

    Ter aanvulling, hier nog zo’n situatie in Frankrijk. Het gebied nabij het TGV station Marne-la-Vallee/Disneyland. Ik heb dit gebied inmiddels twee keer gewijzigd naar de huidige situatie…

    Alicja HERE

    Beste Martijn,

    Bedankt voor je feedback. Als deze feedback nog van toepassing is, zou je kunnen aan mij Id nr doorgeven? Zo kan ik precies bepaalde situatie in Map Creator bekijken. Alvast bedankt.

    Martijn W

    Het is nog steeds aan de orde. Helaas zijn de bewerkingen niet meer terug te vinden voor mij, omdat er veel in mijn geschiedenislijst staan. Ik heb dus geen id-nummer.

    Martijn W

    Ik heb een nieuw voorbeeld met ID-code: ik had een weg aangemaakt. De bewerking is goedgekeurd, maar de weg is verdwenen. Het betreft bewerking: 55764461

    Martijn W

    Nog een voorbeeld: 55953675

    Ik heb inmiddels de situatie weer ‘rechtgetrokken’.

    Alicja HERE

    Hallo Martijn,
    Ok goed! Ik hoor van je graag als ik jou kan helpen want ik kan bepaalde situatie escaleren.
    Groeten,
    Alicja

    Martijn W

    Opnieuw haat het mis op de wegen van de verzorgingsplaats Bodegraven op de A12 nabij Bodegraven. In heb recentelijk deze locatie bewerkt, maar het systeem heeft alle wegen door elkaar gegooid.
    Ik heb in de bijlage een screenshot toegevoegd.

    Martijn W

    Helaas blijf ik bovenstaande problemen ervaren. Hierbij nog een aantal voorbeelden.
    Wat er nog eens bijkomt is dat het systeem plots POI’s die ik ooit in het verleden bewerkt of toegevoegd heb verwijderd.
    Evenals toegevoegde huisnummer die plots verdwijnen of in een vraagteken veranderen.
    Ook snelheidslimieten worden op de meest gekke plaatsen plots gewijzigd in totaal onlogische limieten.
    Ik heb toch het idee dat er ergens een flinke fout in het programma van HERE zit.

    Alicja HERE

    Beste Martijn,
    Bedankt voor het doorgeven. Ik ga het escaleren want ik kan me voorstellen hoe irritant het is.
    Met vriendelijke groet,
    Alicja HERE

    Alicja HERE

    Beste Martijn,
    Zou je kunnen mij coördinaten doorgeven van de plekjes waar situatie niet klopt? Dan kan ik meteen aan mijn collagas escaleren. Bedankt.
    Met vriendelijke groet,
    Alicja HERE

    Martijn W

    51.94801,4.43408 ; de parking lot weg staat er dubbel

    52.36258,5.76657 ; er loopt een pad dwars door de lokale weg bij het wegrestaurant.

    Mocht ik er weer 1 vinden, dan meld ik het.

    Martijn W

    48.8688,2.7933,18 ; dit kruispunt heb ik al meerdere keren gecorrigeerd, maar telkens gooit het systeem alles door elkaar. Ik heb ze zojuist opnieuw hersteld.

    F power

    Martijn, ik herken jouw probleem. Ik heb het ook heel vaak gehad.
    Zo heb ik meerdere keren Komkommerweg tussen Pijnacker en Delft gecorrigeerd en elke keer wordt het weer door elkaar gehutst. Zie afbeelding.
    Over aanpassingen in de wijk Zestienhoven in Rotterdam houd ik me mond nog maar.
    En zoals ik in een andere discussie heb aangegeven: zijn AL mijn aanpassingen zomaar verdwenen, er is niks meer te zien.

    Ik vind het leuk geweest zo: ik wil met plezier gratis(!) moeite doen om de map up to date te houden, maar ga geen tijd vergooien als er niks mee wordt gedaan. Voortaan gaan we voor Google Maps 🙂

    Martijn W

    Ik heb nog een aantal voorbeelden waar het recentelijk mis is gegaan:
    – Zuiderwagenplein in Lelystad. Alle wegen liggen door elkaar. Ook hebben de wegen een verschillend wegtype en zijn de snelheidslimieten door elkaar gegooid.
    – Polderdreef in Lelystad. Deze belangrijke doorgaande weg is doormidden geknipt..
    – Valkenierlaan in Bilthoven
    – Leyenseweg in Bilthoven. De weg is doormidden geknipt.
    – Verzorgingplaats Wouwse Tol-Noord langs de A58.

    Het vervelende hieraan is dat sommige bewerkingen, zoals bij Lelystad, al een paar maanden oud zijn en deels al daadwerkelijk overgenomen zijn in de definitieve kaart en dus ook meegenomen worden in kaartupdate voor navigatiesystemen zoals Garmin. Dit lijkt mij niet wenselijk voor gebruikers.

    Ik heb de bovenstaande voorbeelden achtergelaten zoals ik ze aangetroffen heb.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)

You must be logged in to reply to this topic.