Forums Western Europe Netherlands, The Variabele maximumsnelheid

This topic contains 7 replies, has 3 voice, and was last updated by Martijn W 3 years, 9 months ago
  • Martijn W

    Het viel mij op dat de variabele maximumsnelheden op diverse snelwegen en met name op- en afritten niet juist is. Echter is er (nog) geen functie waarbij gebruikers variabele snelheden kunnen wijzigen, dus wil ik het via deze weg doorgeven:
    – A4 Den Haag – Leiden (beide richtingen): overdag 100 km/u en ‘s nachts 130 km/u. Mijn Garmin beweerde dat op een deel van het traject overdag 130 km/u gereden mag worden, maar dit klopt niet.
    – A2 Utrecht – Amsterdam (beide richtingen): de variabele snelheid is niet bekend op de afslagen 3, 4 & 5 van de A2. Mijn Garmin denkt dat je daar heel de dag 130 km/u mag rijden, maar dat klopt niet.

    Martijn W

    Ik wil graag nog een fout toevoegen. Op de A9 tussen knooppunt Rottepolderplein (A200) en afslag 8 is in beide richtingen de maximumsnelheid 120 km/u (overdag) en 130 km/u (‘s nachts).

    Map Creator Benelux

    Beste Martijn,

    Als je misschien weet, snelheid gaat toch in heel Nederland veranderen.
    Trouwens heel het snelweg netwerk onder review is door plannen van het kabinet dus wij moeten afwachten.
    Toch bedankt voor je feedback.

    Mvg,
    Alicja

    Martijn W

    Ik ben daar inderdaad van de op de hoogte. Rijkswaterstaat heeft inmiddels een officiƫle kaart met de nieuwe maximumsnelheden uitgebracht. Op de door mijn genoemde feedback op A2 en A4 is dan nog steeds van toepassing, want hier zal niks veranderen aan de huidige situatie: 100 kph (dag) en 130 kph (nacht) volgens die kaart.

    Alicja HERE

    Beste Martijn,
    Bedankt voor je feedback! Wij gaan deze situatie bekijken en indien nodig updaten.
    Met vriendelijke groet,
    Alicja

    Martijn W

    Op een aantal snelwegen is de bebording vannacht al aangepast voor de maximumsnelheid van 100 km/u overdag. Vanaf wanneer kunnen we deze veranderingen is HERE verwachten. Ik kan helaas in map creator geen variabele snelheden invoeren.

    Alicja HERE

    Beste Martijn,
    Als het goed is alles is nu zichtbaar in Map Creator. In onze core map zijn de aanpassingen al lang verwerkt..
    Het kost tijd om alles in Map Creator te verwerken maar ik kan zeer doorgeven dat wij zijn op de hoogte van alle nieuwe speed limits.

    Groeten,
    Alicja

    Martijn W

    Op de A15 tussen afslag 23 en 24 gaf mijn Garmin aan dat de maximumsnelheid 90 km/u en 130 km/u was. Dit klopt echter niet. Overdag is de maximumsnelheid 100 km/u en ‘s nachts 120 km/u. Ik kan dit helaas niet aanpassen, want ik kan geen variabele snelheden toevoegen.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

You must be logged in to reply to this topic.