Forums Western Europe Netherlands, The Spraaknavigatie met gesproken plaatsnamen en straten

This topic contains 5 replies, has 2 voice, and was last updated by Map Creator Benelux 6 years, 3 months ago
  • Jan Klein

    Bij HERE is de Nederlands gesproken navigatie nog niet voorzien van gesproken wegen, straten en / of plaatsen. Komt dat in de toekomst ook in de Nederlandse taal?

    Vriendelijke groet Jan K.

    Map Creator Benelux

    Beste Jan,

    Bedankt voor je email. Welke navigatie van HERE bedoel je precies? WeGo of ingebouwde in je auto?

    Ik zou moeten mijn collega’s vragen.

    Met vriendelijke groet,
    Alicja HERE

    Jan Klein

    Waar ik het over heb is HERE We go via smarthone. Bij het besturingsysteem Android krijgt men (nog) niet de spraaknavigatie met gesproken straatnamen in het Nederlands. Wel in vele andere talen en ook in het Engels uiteraard. Hoe het bij iPhones is weet ik niet.

    Groet.

    Map Creator Benelux

    Beste Jan,

    Eerlijk gezegd weet ik niet want ik ben geen contact persoon voor WeGo. Ben je zeker dat je voice option is Nederlands, niet Engels? Als ik nog iets van mijn collega’s hoor, zal ik jou laten weten.

    Met vriendelijke groet,
    Alicja HERE

    Jan Klein

    De spraakopties zijn op Nederlands afgesteld en de app zelf is ook volledig Nederlandstalig. Men heeft namelijk bij WeGo de volgende spraakopties: 1 Dutch natuurlijk klinkende stem vrouwelijk en 2 Dutch natuurlijk klinkende stem mannelijk. Bij beide opties worden alleen de richtingen vermeld bv. linksaf, rechtsaf enz. Er zijn vele talen waarbij ook de straten worden uitgesproken maar in de Nederlandse taal niet. Oke, ik kan het natuurlijk op Engels zetten en dan worden de straatnamen wel uitgesproken. Maar omdat ik Nederlander ben en Nederlands spreek hoort het in het Nederlands te zijn vind ik persoonlijk.

    ———
    Nog een vraag: Ik ben nogal een actieve bewerker van jullie navigatiekaarten, het aanpassen van wegen enz. Komt er in de toekomst een nieuwere sateliet-kaart? Het bewerken wordt daardoor iets makkelijker, wat zuiverder.

    Vriendelijke groet Jan.

    Map Creator Benelux

    Beste Jan,

    Ik heb mijn collega gevraagd en wij hebben nog niks over zo’n verbeteringen gehoord. Je kan altijd feedback in Play Store voor Android doorgeven. Ik ga jouw feedback nog verder doorgeven en wie weet, misschien zal deze verbetering in toekomst verschijnen. Bedankt.

    Qua jouw vraag over satelliet-kaart, er zijn wel plannen voor dit jaar maar ik ben zelf nog niet over details geïnformeerd. Als ik informatie van mijn collega’s ontvang, ga ik zeker een artikel plaatsten en erover via verschillende kanalen communiceren (Forum, Discover Panel, Facebook, Nieuwsbrief).

    Bedankt voor alle feedback en fijne dag,

    Met vriendelijke groet,
    Alicja HERE

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You must be logged in to reply to this topic.