Forums Western Europe Belgium Snelheid

This topic contains 2 replies, has 2 voice, and was last updated by Rudy B 3 years, 6 months ago
  • Willibald van Hoye

    Op deze kaart staat de toegelaten snelheid juist op 30 km/h. Waarom geeft mijn GPS dan aan dat ik hier 50 Km/h mag rijden ?

    Rudy B

    Hallo Willibald
    Er kunnen een aantal redenen zijn.
    Het zou natuurlijk kunnen dat Uw gps niet met HERE kaartgegevens werkt. Dat zou een eerste reden kunnen zijn.

    Ik weet niet zeker wat U bedoeld met ‘deze kaart’. Ik ga er eventjes van uit dat het de HERE Map Creator Website is.
    De HERE Map Creator Website is een werkomgeving. Dat wil zeggen dat als iemand er een aanpassing doet, iedereen die aanpassing daar ziet. Ook al is die nog niet aanvaard door HERE zelf. (Tot een tijdje geleden kon je er zien wat goedgekeurd was en wat niet maar dat hebben ze een paar maand geleden spijtig genoeg verwijderd. )
    Dat kan dus een tweede reden zijn. Iemand heeft dat gewijzigd, maar het is (nog) niet aanvaard door HERE.

    Een derde reden is vertraging …. Eens een wijziging aanvaard door HERE zal die doorsijpelen naar de verschillende GPS apps/toestellen die HERE kaartgegevens gebruiken, maar dat neemt tijd. En die tijd kan behoorlijk varieren naar gelang de app/gps toestel. De gratis Here we Go app (van HERE zelf) is meestal de eerste waarop de wijziging bruikbaar wordt. En dat is zo ongeveer 1 dikke maand na aanvaarding van de wijziging door HERE.
    Zelf ben ik rond 15 december 2019 als vrijwilliger gestart om wijzigingen aan de HERE kaarten aan te brengen. De eerste daarvan zijn begin dit jaar aanvaard door HERE, maar op mijn Garmin GPS (die HERE kaarten gebruikt) heb ik tot heden (dus 10 maand later) nog geen enkele van mijn wijzigingen gezien.
    Er wordt soms aangegeven dat het een gans jaar kan duren voor wijzigingen doorsijpelen naar bepaalde GPS systemen.

    mvg Rudy

    Rudy B

    Nog iets …..
    De wijzigingen sijpelen natuurlijk enkel door naar GPS toestellen waarop kaartgegevens (kunnen) worden bijgewerkt met recente updates. ..

    • This reply was modified 3 years, 6 months ago by Rudy B.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.