Forums Western Europe Netherlands, The Snelheid op rotondes

This topic contains 8 replies, has 5 voice, and was last updated by Jeroen Leeflang 3 days, 8 hours ago
  • Martijn W

    Het afgelopen, pak hem beet, half jaar valt het mij op dat door het gehele land de maximumsnelheid op rotondes verlaagd is. Rotondes binnen de bebouwde kom gaan van 50 naar 30 en buiten de bebouwde kom van 80 naar 60 of 50. Ik wijzig als ik zo’n fout zie de maximumsnelheid weer naar de juiste. Het valt mij echter op dat continue mijn wijzigen in korte tijd weer terug gezet worden. Ik krijg het idee dat de computer/het systeem dit uit zichzelf doet. Alsof er een fout in de software zit? Ik geef een aantal voorbeelden van rotondes waar de maximumsnelheid onjuist is en als ik het wijzig de bewerking afgekeurd wordt:
    – Nijverheidsweg / Stationslaan, Nunspeet (hoort 50 km/u te zijn)
    – Harderwijkerweg / Vreeweg, Nunspeet (hoort 50 km/u te zijn)
    – Westermeenweg / Operadreef, Harderwijk (hoort 50 km/u te zijn)
    – Valutaboulevard / Hanzeboulevard, Amersfoort (hoort 50 km/u te zijn)
    – Boulevard / Lindenlaan, Zeist (hoort 50 km/u te zijn)
    – Prins Bernhardlaan / Woudenbergseweg, Zeist (hoort 50 km/u te zijn)
    – Arnhemse Bovenweg / Heideweg, Zeist (hoort 50 km/u te zijn)
    – N219 / Burgemeester van de Lindelaan, Nieuwerkerk a/d Ijssel (hoort 80 km/u te zijn)
    – N219 / Burgemeester van Heugtenlaan, Nieuwerkerk a/d Ijssel (hoort 80 km/u te zijn)
    – Ringvaartlaan / Europalaan, Nieuwerkerk a/d Ijssel (hoort 50 km/u te zijn)
    – N219 ter hoogte van A20 afslag 20 (beide rotondes horen 80 km/u te zijn)
    – Van Oudheusdenweg / Zuidplasweg, Zevenhuizen (hoort 50 km/u te zijn)

    Dit is slechts een kleine selectie uit tientallen rotondes waar dit het geval is.

    Alicja HERE

    Beste Martijn,

    Bedankt voor je bericht! Ik heb alle wijzigingen doorgegeven dus als het goed is, binnenkort zal alles aangepast worden.
    Nogmaals bedankt en fijne dag!

    Met vriendelijke groet,
    Alicja

    Martijn W

    Helaas is het probleem nog niet opgelost. Op bijvoorbeeld de rotondes op de N219 thv Nieuwerkerk a/d IJssel heeft het systeem de maximumsnelheden weer gewijzigd. Het lijkt net alsof er een ‘bug’ in het systeem zit dat automatisch de maximumsnelheid op rotondes zelf aanpast.

    Dutch Here

    Ik heb het gevoel dat er op dit moment niemand de Nederlandse community leidt, het duurt gewoon erg lang tot er reactie komt.
    Road closures die op tijd gemeld worden staan nog steeds niet online…

    Alicja HERE

    Hallo Dutch Here and Martijn,
    Bedankt voor jullie bericht. Community management en proces zijn twee andere dingen. Ik zorg voor juiste communicatie en dat jullie feedback doorgegeven zal worden. Ik ga mijn best doen om jullie situaties te escaleren.
    Met vriendelijke groet,
    Alicja

    Map Creator Benelux

    Beste Martijn,

    Ik heb met mijn collega gesproken en helaas moet ik jou informeren dat vanwege onze internal D&A regels, jouw wijzigingen kunnen niet geaccepteerd worden. Hier staat de uitleg (In het Engels): “Per internal rules once there is no posted sign approaching a roundabout, the roundabout itself receives the Speed limit of the road with the lower Speed limit connected to the roundabout.”
    Ik zal het fijn vinden ald je geen Speed limit edits op rotondes zal doen. Alvast bedankt voor je begrip!
    Groeten,
    Alicja

    Martijn W

    @Alicja dank voor de reactie. Ik zal geen wijzigen aan rotondes meer aanbrengen.

    Map Creator Benelux

    @Martijn dankjewel! Fijne dag nog,

    Met vriendelijke groet,,
    Alicja

    Jeroen Leeflang

    Zijn de snelheden welke nu worden gehanteert niet alsnog veel te hoog?
    Als je op een proviciale weg rijdt met 80km/u en je nadert een rotonde, dan zou ik graag willen dat mijn auto voldoende afremt om veilig de rotonde te kunnen ronden.

    Als de auto een maximale snelheid op de rotonde door krijgt van 50km/u zal ie slechts vertragen naar 50km/u. Ik denk dat dit veel te snel is. Een veilige snelheid ligt eerder op 15 tot 20Km/u en dit is ongeacht of de rotonde binnen of buiten de bebouwde kom ligt.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)

You must be logged in to reply to this topic.