Forums Western Europe Belgium Frequent Foutieve Maximum Snelheid op Gewestwegen, zowel te hoog als te laag

This topic contains 1 replies, has 2 voice, and was last updated by Jens Jakobus van den Hout 11 months ago
  • Geert Van Loo

    Beste,
    Ik begrijp dat Mercedes gebruikt maakt van de HERE maps. (tot nader order toch)
    De snelheidslimieten worden door Mercedes gebruikt voor het aansturen van Drive Pilot, waarbij de wagen dus automatisch versnelt of vertraagt naargelang van de van toepassing zijnde snelheidslimiet.
    Spijtig genoeg zit die er naar mijn schatting bijna in 50 procent van de gevallen naast. Zeer vervelend.
    Een zéér groot deel van de fouten zou opgelost kunnen worden, indien in de HERE maps met enkele simpele zaken rekening zou kunnen gehouden worden:
    1. In het Vlaamse gewest is de maximum snelheid op gewestwegen 70 km/u en niet 90km/u zoals in Wallonië wel het geval is. Zeer vervelend als je wagen plots naar 90 km/u schiet.
    2. Als je in een stuk aan 50 km/u zit en er een zijstraat rechts is waarna er geen verkeersbord 50km/u herhaald wordt, is vanaf daar de snelheid terug 70 km/u, tenzij in “zone 50”.
    Indien dit op één of andere wijze geïmplementeerd zou kunnen worden, zou het gros van de fouten er reeds uit zijn.
    Kan dit?
    Mvg
    Geert Van Loo
    PS: Mijn kaartgegevens in de wagen worden online geüpdate, momenteel V14-2023, binnenkort V15-2023

    Jens Jakobus van den Hout

    Beste Geert,

    Bedankt voor uw bericht! Ik zal dieper in de kwestie duiken om dergelijke fouten in Vlaanderen te minimaliseren. Mocht u specifieke gevallen hebben waar we naar uw mening een hoge prioriteit aan zouden moeten geven, laat het ons vooral weten en dan zullen wij er snel naar kijken!

    P.S.: we zijn ook per mail te bereiken via mapcreatorbenelux@here.com.

    Vriendelijke groeten,
    Jens van den Hout

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.