Forums Western Europe Netherlands, The Ontsluitingsstructuur Regio Tilburg

This topic contains 1 replies, has 2 voice, and was last updated by Eric Oeder 2 years, 4 months ago
  • Peter Timmermans

    Mij viel al langer op dat de wegclassificering rond Tilburg in Here sterk verouderd is. Daarom heb ik in Mapcreater een aantal aanpassingen aangebracht in de wegclassificering. De ANWB bewegwijzering heb ik daarbij als leidraad genomen. De volgende wijzigingen heb ik aangebracht:

    Sinds de totstandkoming van de randwegen van Baarle-Nassau en Alphen is de N260 de hoofdroute tussen Turnhout en Tilburg/Breda. De N639 via Chaam heeft geen bovenlokale functie meer. Dat geldt tevens voor de N630/N12 (via o.a Goirle en Ravels). De N260 veranderd naar “Rood”, de N639 en N630/N12 veranderd naar “Geel”

    De N269/N284 (Tilburg/Hilvarenbeek/Reusel/Hapert) is sinds jaar en dag de belangrijkste ontsluitingsweg van de Kempen. Deze weg “Rood” gemaakt

    De N261 is tussen Waalwijk en Tilburg sinds 2015 niet alleen vierbaans maar ook volledig ongelijkvloers heeft daarbij net zoals bijvoorbeeld de rondweg van Heerlen alle kenmerken van een snelweg. De weg “Paars” gemaakt.

    Sinds de openstelling van de Burgemeester Letschertweg, de westelijke Ring van Tilburg (N260) vervangt deze weg de Ringbaan west als interregionale verbinding. De weg “Rood” gemaakt. De Ringbaan West “Geel” gemaakt.

    De N282 fungeert reeds jaar en dag als belangrijke ontsluitingsweg voor een groot gedeelte van het gebied tussen Breda en Tilburg. Deze weg “Rood” gemaakt.

    De N629/N632 (de weg Tilburg-Oosterhout) wordt thans fasegewijs aangepast op de interregionale functie die deze weg voor dit gedeelte van Brabant inmiddels vervuld. De eerste fase van de ombouw (nabij de A27) is inmiddels klaar. In 2022 start men met de aanleg van een compleet nieuwe weg tussen Dongen en Oosterhout (N629/Zie site Provincie Noord Brabant). Deze weg “Rood” gemaakt.

    Sinds de aanleg van de Hannie Schaftlaan (Rijen) wordt het doorgaande verkeer langs Rijen gestuurd. Deze weg “Geel” gemaakt en de Julianastraat “Wit” (moet eigenlijk lichtgeel zijn, maar deze functie zit niet in Mapcreater.

    Sinds 2009 wordt het verkeer vanuit Tilburg-west naar Chaam ten noorden van Gilze geleid. Deze route “Geel” gemaakt

    Vanaf de N261 bij Loon op Zand verwijst de ANWB automobilisten die richting Udenhout willen niet via het dorp Loon op Zand maar via o.a De Kuil. Deze weg “Geel” gemaakt, de route via Loon op Zand “Wit”. Moet eigenblijk lichtgeel zijn maar deze functie zit niet in Mapcreater.

    De toegang tot het onderliggende wegennet ter hoogte van de aansluiting van de N261 op de A59 heb ik “Wit” gemaakt in plaats van “Oranje”. Dit vanwege het gegeven dat deze infrastructuur slechts aansluit op wegen van lokale betekenis. Deze wegen moeten nog wel “lichtgeel” gemaakt worden omdat deze functie niet in Mapcreater zit.

    Eric Oeder

    see my reply on Oct 18th

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.